FAQ

Vind hier het antwoord op je vraag!

Algemeen

Hoe veel bankrekeningen kan ik koppelen aan mijn Bizcuit account?

Je kunt in Bizcuit standaard 3 bankrekeningen koppelen. Wil je meerdere bankrekeningen koppelen kun je je account uitbreiden in Bizcuit.

Kan ik bankrekeningen van verschillende banken koppelen aan één Bizcuit account?

Ja! Bizcuit biedt een multibanking overzicht aan. Momenteel kun je Bizcuit gebruiken met een Rabobank, ABN AMRO, ING en bunq rekening. Andere banken volgen binnenkort!

Kan ik Bizcuit gebruiken met een Rabobank rekening?

Ja! Je kunt je zakelijke Rabobank rekening koppelen aan Bizcuit.

Kan ik Bizcuit gebruiken met een ING rekening?

Ja! Je kunt je zakelijke ING rekening koppelen aan Bizcuit.

Kan ik Bizcuit gebruiken met een ABN AMRO rekening?

Ja! Je kunt je zakelijke ABN AMRO rekening koppelen aan Bizcuit.

Kan ik Bizcuit gebruiken met een bunq rekening?

Ja! Je kunt je zakelijke bunq rekening koppelen aan Bizcuit.

Hoe veel kost Bizcuit?

Een standaard Bizcuit abonnement kost €7,95 p/m. Bouw je Bizcuit nog verder uit met tools en extra’s via ons eigen App Center.

Kan mijn accountant / boekhouder ook in mijn Bizcuit account?

Nee, je Bizcuit account is alleen toegankelijk voor volgens kvk bevoegde personen. Je accountant of boekhouder blijft werken in het gekoppelde boekhoudpakket. Gebruik je alleen Scan & Herken? Dan kun je je accountant of boekhouder wel toegang geven.

Ik kan Bizcuit niet vinden in de App Store / Google Play Store

Bizcuit is een web app. Dit betekent dat je hem niet hoeft te downloaden maar gewoon kunt inloggen via app.bizcuit.nl. Wel kun je op je smartphone of desktop een koppeling maken naar de app.

PSD2

Wat is PSD2?

PSD2 is de herziene versie van de Payment Services Directive (2007). Dit is de Europese wet (richtlijn) voor het betalingsverkeer van consumenten en bedrijven. Door de nieuwe PSD2 wet kunnen consumenten kiezen wie ze toegang geven tot hun bankrekening, en wordt betalen en bankieren een stuk makkelijker, sneller en veiliger. Voor meer informatie kijk ook op www.psd2bankieren.nl

Heeft Bizcuit een PSD2 licentie?

Bizcuit Payments heeft op 14 november 2019 de uitgebreide PSD2 vergunning verkregen van De Nederlandsche Bank (DNB)! Bizcuit Payments staat geregistreerd onder relatienummer R161341.

Aanmelden / iDIN

Wat is iDIN?

Bizcuit is wettelijk verplicht vast te stellen, dat de toegang die wordt verleend tot de bankrekening(-en), wordt verleend aan iemand die daartoe ook bevoegd is en dat de Bizcuit account-houder ook daadwerkelijk die bevoegde persoon is. Bizcuit doet dit door middel van iDIN.

iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich bij andere organisaties met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank kunnen identificeren. Voor meer over iDIN kijk op idin.nl.

Let op: je identificeren met iDIN doe je dus met je privé rekening!

Waarom moet ik me identificeren met iDIN?

Om te zorgen dat alleen jij toegang hebt tot je gegevens in Bizcuit word je door een iDIN traject geleid. Met iDIN verifieer je je identiteit met behulp je persoonlijke bankpas. Je hoeft dit maar één keer te doen voor het device waar je op werkt. Wil je Bizcuit op een ander device gebruiken? Dan moet je opnieuw je identiteit verifiëren.

Waarom moet ik me elk keer opnieuw identificeren?

Je hoeft je maar één keer te identificeren met iDIN per device. Wordt je toch elke keer opnieuw door iDIN heen geleid? Check dan of je niet automatisch je cookies verwijderd, dit reset ook je identificatie. Gebruik je een snelkoppeling op een Apple device? Door beperkingen in iOS wordt je opnieuw door iDIN geleid. Log in dit geval via de browser in op app.bizcuit.nl.

Van wie ontvang ik de verificatiecode?

Je ontvangt de verificatiecode in een email van postmaster@app.bizcuit.nl. Kun je je verificatiecode niet vinden? Check dan ook je spam folder!

Moet de pinpas die ik gebruik voor iDIN van dezelfde bank zijn als mijn zakelijke pas?

Nee, dat hoeft niet. Je kunt een pas gebruiken van elke bank die iDIN aanbiedt, zo lang het een privé pas is op jouw naam.

Kan ik me ook op een andere manier identificeren?

Op dit moment is iDIN de enige manier om je te identificeren.

Wat moet ik allemaal bij me hebben voor het aanmeldproces?

Om aan de slag te gaan in Bizcuit heb je de volgende dingen nodig:
– je privé bankpas (deze heb je alleen nodig om je te identificeren en kan van elke bank zijn)
– je identifier van je privé bankpas
– je bankpas van het bedrijf dat gekoppeld wordt (momenteel koppelen we met rekeningen van de Rabobank, ABN AMRO, ING en bunq, andere banken volgen!)
– je identifier van je zakelijke bankpas
– je kvk nummer
– je telefoon
– pc of laptop

Bank koppelen

Wat is het verschil tussen een Premium en een Standaard rekening?

Met een ‘standaard bankrekening’ bedoelen wij een bankrekening die via de zogenaamde PSD2 koppeling gerealiseerd wordt. De ‘premium bankrekening’ raden wij aan voor ondernemers die met batch betalingen werken. Wil jij een premium bankrekening koppelen, dan worden hier extra kosten voor in rekening gebracht.

Waarom kan ik mijn tenaamstelling niet bevestigen?

Wij moeten bevestigen dat een bepaalde zakelijke rekening bij een bepaalde entiteit hoort. Via de naam / IBAN check in het begin van het aanmeldproces wordt deze informatie vaak al opgehaald. Het is vereist dat deze gegevens gecheckt en bevestigd worden. Lukt het niet de tenaamstelling bevestigen? Check dan nogmaals de gegevens en of je volgens de kvk tekenbevoegd bent.

Ik heb m’n bankrekening gekoppeld en m’n tenaamstelling bevestigd. Waarom kan ik nog niet mijn banktransacties inzien?

Nadat je je bankrekening hebt gekoppeld moeten wij je aanvraag beoordelen. We streven er naar binnen twee werkdagen akkoord te geven op je verzoek, waarna je gebruik kunt maken van alle PSD2 functies.

Ik heb al een koppeling met Bizcuit via OneLinq, waar voor heb ik een PSD2 koppeling nodig?

Vanaf 1 februari vervalt je OneLinq koppeling en gaan we over naar PSD2. Geen zorgen, koppel je binnen 90 dagen vanaf de vervaldatum, dan haalt de PSD2 koppeling alle data op en valt er niks tussen wal en schip. Je kunt een PSD2 koppeling maken in Bizcuit.

Werken in Bizcuit

Wat is het verschil tussen een inkomend en uitgaand e-mailadres?

Inkomend e-mailadres is het adres waar ik documenten heen kan sturen zodat deze worden toegevoegd aan mijn administratie. Dit e-mailadres maak je in Bizcuit aan, en eindigt altijd op @docs.bizcuit.nl. Daarnaast heb je het uitgaand e-mailadres, hier worden nieuwe documenten in de betreffende administratie naar toe gestuurd.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met support@bizcuit.nl